Jacek Strojny
ARTYKUŁ

(Polski) PDF

STRESZCZENIE

Harmonijna integracja elementów systemu gospodarczego stwarza warunki do osiągania optymalnych efektów rozwoju gospodarczego. Celem artykułu jest analiza kierunków ewolucji struktury przewozów towarowych wśród krajów Unii Europejskiej. W artykule dokonano analizy taksonomicznej struktury przewozu ładunków. Umożliwiła ona poszukiwanie prawidłowości w przemianach struktury transportowej w Europie, którego kluczową cechą jest dominacja transportu drogowego.

SŁOWA KLUCZOWE

taksonomia struktur, struktura przewozów towarowych, statystyka międzynarodowa

BIBLIOGRAFIA

Bogocz D., Bożek J., Kukuła K., Strojny J. (2010), Statystyczne studium struktury agrarnej w Polsce, Kukuła K. (red.), PWN, Warszawa

Burnewicz J. (2004), Prognoza zapotrzebowania na transport w Polsce do 2013 i 2020 roku, Uniwersytet Gdański, Sopot

Krzemiński S. (2003), Polityka transportowa a rozwój transportu, [w:] K. Szczepaniak, K. Zbytniewska (red.), Ekonomiczne instrumenty wsparcia ożywienia gospodarki w Polsce, SGH, Warszawa

Kukuła K. (1986), Przegląd wybranych miar zgodności struktur, „Przegląd Statystyczny”, 1986, z. 4

Kukuła K. (1987), O pewnych własnościach miar zróżnicowania struktur addytywnych, „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie”, nr 246

Proniewski M., Truskolaski T., Perło D. (2005), Analysis on Pan-European Transport Corridor I (Tina), Helsinki, Tallin, Riga, Kaunas, Białystok and Warsaw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku

Strojny J. (2009), Infrastruktura transportu drogowego w krajach Unii Europejskiej, „Wiadomości Statystyczne”, nr 2

Do góry
© 2019-2022 Copyright by Główny Urząd Statystyczny, pewne prawa zastrzeżone. Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 (CC BY-SA 4.0) Creative Commons — Attribution-ShareAlike 4.0 International — CC BY-SA 4.0